Creativiteit is ontdekken, experimenteren & risico's nemen!

Informatie, het wordt bijna zo snel als het licht naar ons toe geworpen. In 1971 werd een gemiddelde persoon het doelwit van zo'n 560 advertenties per dag, dertig jaar later is dat aantal gestegen tot meer dan 5.000. Bedrijven vechten voor onze aandacht in onze steeds snellere economie. Hierdoor wordt het meest schaarste van de mensheid nog kostbaarder: Onze tijd!

Tijd is ons waardevolste bezit

Tijd is één van de weinige dingen waar we niet meer van kunnen maken. Consumenten zijn zich hier erg van bewust, bedrijven tevens ook. Ze weten dat consumenten een beperkt aandachtsspanne hebben & veel te veel afleidingen. Hoewel de revolutie in technologie het bedrijven makkelijk heeft gemaakt om mensen met gepersonaliseerde advertenties te targeten, is er zoveel concurrentie dat ze letterlijk voor de aandacht strijden. Om te overleven in een digitaal tijdperk, moeten bedrijven op het juiste moment gepersonaliseerde oplossingen op het juiste apparaat aanbieden.

In een vicieuze cirkel zijn de verwachtingen van de consumenten gestegen, waardoor de weg vrijgemaakt is voor wat we 'de belevingseconomie' noemen. Mensen zullen met hun beperkte tijd meer voor een premium-abbo betalen als ze ook een betere ervaring krijgen. Voor veel bedrijven gaat het winnen van de harten (en portemonnees) van hun klant niet zozeer om de service of het product, maar meer om de volledige ervaring die ze bieden. Ironisch genoeg moeten bedrijven een aanzienlijke hoeveelheid tijd investeren om aan deze hogere verwachtingen van de menigte en hun verlangen naar de ultieme ervaring te voldoen.

creëer een innovatiegracht

Elk bedrijf heeft tijd en ruimte nodig om innovatie te stimuleren. Hoe groter de hoeveelheid tijd en ruimte voor innovatie, hoe beter het bedrijf klaar is voor de volgende innovatiecyclus. Zo proberen bedrijven een zogenaamde 'innovatiegracht' te creëren.

Hier een voorbeeld; door een sociaal netwerk te maken waarmee iedereen in de wereld online verbinding kon maken, kon Facebook wat tijd kopen om het online communicatielandschap te overwinnen door mobiele apps zoals Messenger, WhatsApp en Instagram te introduceren.

Netflix heeft ook een enorme innovatiegracht gegraven door Streaming-content te licenseren aan een enorme gebruikersgroep. Door de schaalbaarheid had Netflix de tijd om meer shows toe te voegen en te investeren in het creëren van originele content.

Hun innovatiegrachten beschermen deze giganten tegen concurrentie. Net als in de Middeleeuwen, beschermen ze het kasteel tegen moedige ridders die binnenstormen. Ze vormen een verdedigbare buffer die het bedrijfsleven de ruimte geeft om aan het volgende beste ding te werken. En in een wereld waar iedereen producten direct en gratis kan distribueren, kun je maar beter een enorme innovatiegracht hebben.


Minder keuzes, hoe hoger onze productiviteit

In tegenstelling tot de Rolling Stones beweerd mag hebben, is de tijd niet aan onze kant. In feite is het verre van dat. En omdat het bombardement van signalen waar we dagelijks mee geconfronteerd worden, blijft toenemen, brengt dit ons besluitvormingsproces in gevaar.

Onderzoek heeft immers aangetoond dat hoe minder keuzes we moeten maken, hoe beter die keuzes zijn. Dat is de reden waarom president Obama altijd hetzelfde pak droeg, en Steve Jobs droeg zijn kenmerkende spijkerbroek en zwarte coltrui. Het weglaten van de keuze van welke outfit om te dragen in de ochtend is al een beslissing minder elke dag. Net zoals we beperkt zijn in onze tijd en aandachtsspanne, zijn we beperkt in het maken van (goede) keuzes.

Gezien het feit dat veel van onze tijd wordt doorgebracht in werkomgevingen, worden de meeste van onze keuzes gemaakt tijdens werkuren. Het is dus niet alleen in het belang van het bedrijf om hun klanten enige tijd te besparen, maar ook om dezelfde principes toe te passen op het personeel.

In moderne bedrijven zien we dat de grootste verspilling van tijd gebeurt rond de IT-afdeling. Omdat veel IT-teams zwaar onderbezet zijn, moet het bedrijf weken of zelfs maanden wachten voordat hun ideeën hun vruchten beginnen af ​​te werpen. Met andere woorden: het duurt veel te lang om van punt A naar B te komen, omdat IT een groot knelpunt is.

Het gevolg is dat bedrijven moeite hebben hun tijd aan te vullen om een ​​innovatiegracht te creëren die hen in staat stelt om de concurrentie voor te blijven. In veel gevallen is er nauwelijks nog ruimte over om te innoveren.


De introductie van een No-Code platform

Het probleem van tijdsbeperking ligt niet zozeer aan het tekort van geschoolde ontwikkelaars, maar in de verkeerde afstemming tussen het bedrijf en IT. Maar niet langer hoeven zakenmensen uren in de rij te wachten voordat hun ideeën kunnen worden uitgevoerd. Ze hoeven niet langer afhankelijk te zijn van IT om hun ideeën en oplossingen voor hun bestaande problemen een kickstart te geven.

Met de introductie van ontwikkelingsplatformen zonder code de hindernissen voor het maken van prototypen van bedrijfsapplicaties op de korte termijn snel afnemen. Dit betekent dat iedereen in het bedrijf nu kan bijdragen aan de innovatie van het IT-team door een eigen oplossing te bouwen. Niet door code te schrijven, maar door te klikken, te slepen en neer te zetten kunnen virtuele bouwstenen die gecombineerd de basis vormen voor nieuwe applicaties.

Dit bespaart niet alleen de zaak een hoop tijd. Het helpt ook om een ​​betere gebruikerservaring te creëren voor werknemers, waardoor ze het gevoel krijgen dat ze daadwerkelijk bijdragen aan de groei van het bedrijf en precies weten waar ze samen aan werken. Deze nieuwe workforce-helden staan ​​bekend als de Citizen Developers en het wordt tijd dat ze komen opdagen!

Dus net zoals de tijd belangrijker is geworden dan ooit voor de consument van vandaag, is deze net zo waardevol geworden voor de huidige werknemer. En misschien is het nog waardevoller geworden voor de bedrijfsvoering van vandaag.

Download ons magazine

Benieuwd naar de No-Code mogelijkheden? Vraag een demo aan op basis van jouw business case!