-

Vertrouwen creëren bij prospects

Posted by Bas Hendriks on Dec 12, 2018 8:00:00 AM
Bas Hendriks


Een paar dagen geleden las ik een artikel dat een verkoper prospects vergelijkt met een reclame van 30 seconden. De verkoper heeft invloed, voegt waarde toe en betrekt de klant ... of de koper verandert het kanaal & kijkt of er nog iets anders op TV is.

Dertig seconden.. Hoe kunnen verkopers binnen die tijd een klant voor hun winnen en verbinden? Door à la 30 seconden hun vertrouwen te winnen! Het maken van een directe verbinding begint met het creëren van geloofwaardigheid & te behouden gedurende het proces van uw klant.

Om te voorkomen dat je je kostbare 30 seconden verpest, hebben we een lijst samen gesteld van vijf dingen die elke verkoper kan toepassen om snel vertrouwen te creëren!

Trust dog

 

1. Wees authentiek
Being human - dat wil zeggen, authentiek & eerlijk zijn is cruciaal.

Een antwoord zoals : '' ik weet het niet '' krijgt vaak een slechte naam in een verkoopproces, maar juist deze manier van eerlijk zijn is nuttig! Het geeft je de kans om je menselijke kant te laten zien, contact te leggen & belangrijker nog om dit ook te behouden.

Tijdens het proces ga je je prospect vragen stellen waarop ze mogelijk geen antwoord hebben, ook jij gaat deze krijgen! Als je niet zeker weet wat het antwoord is, zeg dit dan eerlijk. Dit geeft je de kans om in een een vraag te duiken, het antwoord te onderzoeken en een vervolg te geven aan jullie connectie. Het vertrouwen neemt toe & je authenticiteit verhoogt.

2. Wees punctueel
Er is vast iemand in jouw omgeving die consequent te laat is.. namelijk 15 tot 20% van de bevolking is consequent te laat, vooral als het om werk gaat.

Punctualiteit staat hoog in het vaandel voor mensen. Stipt zijn houdt in dat je ergens om geeft, dat je georganiseerd bent & klaar bent om te helpen! Vandaag de dag gaan klanten deze punctualiteit verwachten, wachten duurt lang & niemand wilt hier zijn tijd aan kwijt zijn.

Als je werkzaam bent in de verkoop, zorg dat je op tijd bent bij afspraken of ze nu bij iemand in uw bedrijf, een prospect of een klant zijn. Als punctualiteit een uitdaging voor je is, overweeg in dit geval een agenda dienst. De agenda zal met je telefoon worden gesynchroniseerd en stuurt je herinneringen om op de hoogte te blijven van je afspraken. 

3. Gebruik juiste grammatica
Trust me, de grootste irritatie als het gaat om inleidende e-mails is de slechte grammatica. Hierna opgevolgd zijn te lange e-mail berichten & een vraag zonder een duidelijk vraag.

Personen die meer aandacht aan hun grammatica besteden, besteden ook meer aandacht aan andere details. Waardoor ze een algeheel betere werknemer worden! 

Uw klanten zullen vergelijkbare gevoelens hebben over slordig & onduidelijk zijn. In de verkoop is het cruciaal om uitstekende grammatica te hebben. Als we prospects willen laten weten dat we serieus zijn, moeten we verstaanbaar & onze grammatica duidelijk zijn.

4. Wees op de hoogte
Als je elke call werkt met hetzelfde script zal je de finale niet eens halen. Het is tijd om te veranderen & met je prospects en hun product mee te bewegen.

Begrijp je klant en weet wie zij zijn, wat zij doen en hoe uw service of product kan helpen. Dit zal je nodig hebben om vertrouwen te creëren tijdens het verkoopproces.

Een andere manier waarop uw kennis handig is om vertrouwen op te bouwen is om alle ins & outs van het product of dienst te kunnen vertellen. Bijvoorbeeld het verschil tussen verschillende koffiebonen weten als je een Barista bent. Dit kan de doorslag geven tussen het omzetten van een lead of het verliezen van een prospect.

5. Maak gebruik van opgebouwde vertrouwen
Verkopers kunnen naast hun persoonlijke vertrouwen ook het vertrouwen van hun bedrijf goed gebruiken.

Je kan een telefoon gesprek beginnen met 'Hé, je spreekt met Bas, bel ik gelegen om over applicatie ontwikkeling te praten?'  Of om het vertrouwen van je bedrijf te gebruiken kan je ook beginnen met : 'Hé, je spreek met Bas van Holygrow. Bel ik gelegen om over applicatie ontwikkeling te praten?' 
Op deze manier gebruik je het opgebouwde vertrouwen van Holygrow!

Een andere manier is het verwijzen naar het succes van een klant. Als uw bedrijf bijvoorbeeld sneller, goedkoper & efficiënter producten of diensten kan leveren wat resulteert in meer omzet voor de klant. Breng deze statistieken dan gerust aan het licht tijdens je afspraak.

Een relatie opbouwen is gebaseerd op sympathie, vertrouwen & geloofwaardigheid. Hoewel ik je niet kan garanderen dat je ieders beste vriend zal worden terwijl je deze methode toepast, kan ik je wel garanderen dat je je vertrouwensband verhoogt & hierdoor meer zal verkopen!


Subscribe Here!

Get Free Widget