-

Waarde en vertrouwen zijn ‘key’

Posted by Bas Hendriks on Nov 12, 2018 8:00:00 AM
Bas Hendriks

Vandaag de dag kunnen we wel stellen dat adverteren en reclame maken in het algemeen toch echt ouderwets begint te worden. Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds een effectieve manier van marketing. Echter, meerdere wegen leiden naar Rome. Vandaag willen we u graag wat meer vertellen over inbound marketing; uitgaan van uw eigen kracht! 

Bij inbound marketing draait het allemaal om het creëren van een waardevolle ervaring die een positieve invloed heeft op uw ‘target audience’ en uw onderneming. Het doel is om (potentiële) klanten naar uw platform te leiden door het gebruik van relevante content. Eenmaal aangekomen op uw platform gaat u op zoek naar de betrokkenheid van de klant.

Anders dan bij outbound, vecht u bij inbound marketing niet voor de aandacht van de klant. Door het gebruik van content die speciaal gecreëerd is om op de problemen en behoeften van de klant in te spelen, zorgt u voor een bepaalde mate van vertrouwen en geloofwaardigheid voor uw onderneming.

Wat is inbound?
In principe is inbound marketing maar een klein onderdeel van een groter geheel. Dat grotere geheel noemen we inbound. Inbound is een methode waarin het draait om drie fases van contact: de klant aantrekken, betrokken maken en verblijden. Ondernemingen groeien op deze manier tot een onderneming die een bepaalde waarde uitstraalt en vertrouwen creëert. Bij inbound marketing wilt u het beste voor uw klant en het beste voor uw klant, betekent het beste voor uw onderneming. Het bedrijf zal op de lange termijn veel beter in staat zijn om zich te ontwikkelen en te groeien.

Blije klanten zorgen voor de groei van uw bedrijf. Deze klanten komen terug of vertellen anderen over u, waardoor ze nieuwe klanten genereren. Waar we echter allemaal voor moeten waken zijn minder blije klanten. Deze kun je bijvoorbeeld creëren door te verkopen aan klanten die geen goede ‘fit’ zijn met je bedrijf of door de klant dingen te beloven die u niet waar kunt maken. Ik hoef u vast niet uit te leggen dat dit de groei van uw onderneming geen goed zal doen.

Bij de inbound aanpak is het zaak dat iedereen binnen een bedrijf achter deze aanpak staat. Overkomen als een geheel voor iedereen die in aanraking komt met uw onderneming, ongeacht waar zij in hun ‘customer journey’ staan. De marketingmedewerkers zijn niet de enigen die zich bezighouden met het aantrekken van klanten en die ene sales medewerker is niet de enige aangewezen persoon om betrokkenheid met de klant te realiseren. Bij inbound gaat het om het grotere geheel. De klant moet aangetrokken worden door het totaal plaatje zodat het vertrouwen in uw bedrijf zal groeien.

pexels-photo-1169953

Subscribe Here!